Autoglym

Autoglym-merket er blitt kjent for sine gode kvalitetsprodukter gjennom mange år.

Autoglym eventyret startet i 1965 av en britisk Motor Trade-gründer Dennis Barley som utviklet et unikt system for renovering av lakker på brukte biler. Det var 11 produkter i det opprinnelige sortimentet.

Produktene var bare tilgjengelige for profesjonelle brukere som jobbet i garasjer og verksteder. Selskapet produsere også andre flytende produkter til forskjellige andre bransjer, før de bestemte seg for å konsentrere seg bare om produksjonen av Autoglym-produkter, på grunn av den sterke veksten av merket.

Det første opplærings- og produkttestinganlegget ble etablert på Welwyn. Autoglym har alltid fokusert på produktutviklings- og forbedringsprosessen.

Autoglym ble kjøpt av Altro Group på midten av 1970-tallet.

Ekspansjon
Autoglym-navnet ble nå en åpen 'handelshemmelighet' men bare for proffen. å grunn av gjentatte forespørsler fra publikum ble beslutningen tatt om å introdusere et sortiment rettet mot hjemmentusiasten. I 1986 lanserte Autoglym deres detaljhandelsserie bestående av eksisterende produkter og noen utviklet spesielt for private brukere.

Da salget bare økte, vokste de ut av lokalene i Welwyn-området. De flyttet inn i nye loker i Letchworth Garden City, ved siden av Altro-hovedkvarteret, i 1991. Dette gjorde det mulig å øke produksjonsproduksjonen. Samt større forsknings- og utviklingsanlegg, samt større produkttesting og utviklingsplasser.

1991 brakte også en ny serie med produkter, body shop-serien. Dette ble utviklet som svar på forespørsler fra kunder som ønsket et silikonfritt utvalg av produkter som ville være trygt å bruke i strengt silikonfrie miljøer.

Autoglym selges i dag i ca 45 land.